Logo Dobra-terapia

Katarzyna Selwa|Gabinet Rehabilitacji
tel. 666 826 600

Prowadzący

Magda Widłak – poranny rozruch

Magda zajmuje się ruchem (taniec współczesny, taniec jazzowy, taniec klasyczny, improwizacja ruchowa, pilates, od niedawna flamenco oraz qi gong, jazda na rowerze, chodzenie, patrzenie, dotykanie, łapanie, chwytanie, uciekanie) i w różnych rolach (tancerka, wykonawca, nadawca, odbiorca, obserwator, nieśmiały twórca, odtwórca, uczestniczka, nauczycielka). Działanie na różnorodnych obszarach daje możliwość zgłębiania tematu z wielu perspektyw i wprowadza trochę kreatywnego bałaganu, który pozwala na porządkowanie i tworzenie swojej własnej drogi współgrania z ciałem i myślenia o ruchu.

Na porannym rozruchu skorzystamy z różnych praktyk ruchowych, aby obudzić i przygotować ciało i umysł na cały dzień wspaniałych festiwalowych zajęć. Zaobserwujemy „jak się ma” nasze ciało, delikatnie popracujemy z oddechem, pobawimy się łamigłówkami ruchowymi, poszukamy spokojnej porannej intensywności i dynamiki oraz zauważymy z kim spędzimy październikowy weekend „CIAŁOWRUCH”.

Agata Ślusarz-Okarmus – joga Iyengara

Agata jest fizjoterapeutką i nauczycielką jogi metodą Iyengara (II stopień). Jogę praktykuje od 2008r, a naucza od 2014r. Jest to jej zawód i moja pasja. Na zajęciach jogi rozciągamy to co nadmiernie napięte w ciele, a wzmacniamy to co osłabione. Dążymy do równowagi oraz do wyciszenia, za pomocą pozycji relaksacyjnych.

Krzysztof Baszton – Metoda Feldenkraisa

Metodę Feldenkraisa, Krzysztof opisuje słowami Jacka Paszkowskiego: "W dużym stopniu metoda Feldenkraisa opiera się na doświadczaniu ruchu w sobie i siebie w ruchu a każda osoba uczestnicząca w zajęciach do pewnego stopnia eksperymentuje z własną interpretacją słów prowadzącego. W procesie tym uczestnicy uświadamiają sobie swoje nawyki i tworzą nowe możliwości ruchowe, które mogą zastąpić stare sposoby poruszania się czy działania.

Tematami lekcji mogą być m.in.: ruchy z różnych okresów rozwojowych takie jak obracanie się, raczkowanie, czy wstawanie. Lekcje mogą rozwijać się wokół konkretnej funkcji jak np. postawa, chodzenie czy oddychanie.

Tematem może być również doświadczanie na sobie możliwości ruchowych związanych z konkretnymi mięśniami, stawami czy całymi wzorcami ruchowymi. Często też lekcje polegają na eksperymentowaniu z wyobraźnią i percepcją subtelnych zmian zachodzących podczas ruchu.

/.../ Niezależnie od tego czy wyczynowo uprawia się sport czy ma się problemy z poruszaniem, w tych zajęciach każdy może znaleźć coś dla siebie."

Krzysztof jest certyfikowanym nauczycielem Metody Feldenkraisa®. Praktykuje metodę od 11 lat. Jest członkiem Francuskiego Stowarzyszenia Metody Feldenkraisa. Prowadzi zajęcia grupowe online i stacjonarnie na terenie całej Polski. Obok ruchu, pasjonuje się śpiewem i możliwościami ludzkiego głosu. Jako śpiewak z zamiłowania - poleca tę aktywność każdemu. To właśnie metoda Feldenkraisa, pomogła odkryć mu potencjał własnego głosu. Krzysztof o Metodę Feldenkraisa porównuje do zestawu czekoladek - spektrum smaków świadomego ruchu nie ma granic.

Joanna Sarnecka – butoh

Warsztaty tańca butoh, które przeprowadzi, będą okazją do badania sytuacji ciała w przestrzeni. Stoję, leżę, upadam, spotykam inne ciało, oddalamy się, dotykam, czuję obecność, jestem – to szeroki wachlarz naszych codziennych doświadczeń. Nasz codzienny taniec. Żeby uznać piękno tego co jest teraz, trzeba się zadomowić w sobie. W sobie chwilowym jak rozkwitający kwiat i sobie nieskończonym jak krążenie i nieustające transformowanie się materii. Żyjemy w tych dwóch wymiarach. To doświadczenie warto zatańczyć.

Joanna Sarnecka to antropolożka kultury, opowiadaczka i performerka. Tańczy taniec butoh, którego elementy wykorzystuje w swoich performansach, a także w pracy nad działaniami scenicznymi, na przykład w spektaklach narracyjnych. Stworzyła razem z kolektywem kobiet spektakl o doświadczeniu porodu: "Uziemione", wyróżniony jako najciekawsze przedsięwzięcie animacyjne 2009 roku.

Dorota Kamecka – Ilan Lev Method, Kontakt Improwizacja, zajęcia z dziećmi

Zajęcia prowadzone metodą Ilana Leva wprowadzą przyjemny, odświeżający bałagan do ciała, rozluźnią spięte miejsca. Pozwolą odpocząć głowie, zdając się na intuicję i inteligencję ciała. Przyniesie to głębokie rozluźnienie oraz nauczy organizm poruszać się w sposób bardzie wydajny i satysfakcjonujący.
Kontakt improwizacja stwarza warunki do praktykowania bycia w tu i teraz. Podczas zajęć uczestnicy będą pracować nad świadomością ciała, ruchem organicznym, anatomią w ruchu oraz improwizacją, która pozwala na spontaniczne wydobycie potencjału ruchowego, uruchamia kreatywność.
Na festiwalu Dorota poprowadzi także blok zajęć tanecznych dla rodziców z dziećmi.

Dorota Kamecka od wielu lat praktykuje różne dziedziny tańca i pracy z ciałem. Ukończyła szereg certyfikowanych kursów z zakresu pracy z ciałem. Współtworzy wrocławskie środowisko CI, jest adeptką i organizatorką „Academy of New Dance & Improvisation". Od wielu lat organizuje i prowadzi liczne warsztaty z dziedziny świadomości ciała, contact improvisation, improwizacji. Współorganizuje Wrocławski Festiwal Ruchu Cyrkulacje. Jest praktykiem metody Ilana Leva, a także organizuje międzynarodowe kursy z tej metody.

Dorota Rajchert – Qigong

Qigong to starożytna, chińska metoda samoregulacji ciała, umysłu i emocji poprzez spokojną, skupioną pracę. Nazywana jest „akupunkturą bez igieł”. Jest formą gimnastyki rozwijającej uważność myśli i skupienie na pogłębieniu odczuwania ciała. Określone ruchy dobroczynnie wpływają na ciało i umysł.

Dorota to doświadczona terapeutka zajęciowa, dyplomowana masażystka, nauczycielka autoterapii. Dodatkowo jest historyczką sztuki i wykładowczynią. W pracy z pacjentem integruje medycynę akademicką z koncepcjami medycyny chińskiej. Korzysta z leczniczego działania praktyki Tai - Chi. Zajmuje się terapią i edukacją pacjentów w zakresie autoterapii i trybu życia. Jest autorką jednego z czterech modułów szkolenia Integracyjnej Terapii Przewlekłego Stresu, podczas którego prezentuje podejście praktyczne, sięgające do chińskich koncepcji autoregulacji (automasażu i ruchu). Prowadzi w Łańcucie gabinet Kreatywne Usprawnianie.

Piotr Zakrzewski – Metoda Lowena

Analiza Bioenergetyczna to nurt psychoterapii uwzględniający ciało. Została stworzona przez światowej sławy psychiatrę Alexandra Lowena. „Jesteś swoim ciałem” zatem wszystkie konflikty wewnętrzne zapisane są w ciele. Dwa te światy psychiki i ciała nawzajem się przenikają. „Bioenergetyka” to również przygoda w ustanawianiu nowej relacji ze sobą i swoim ciałem, opartej na zaufaniu i wrażliwości na siebie.

Analiza bioenergetyczna to doskonała forma psychoterapii, która umożliwia człowiekowi wykorzystanie swojego potencjału we wszystkich aspektach życia.

Podczas warsztatu poznasz poprzez praktykę podstawowe elementy pracy wykorzystywane w Analizie Bioenergetycznej Lowena.

Piotr Zakrzewski jest certyfikowanym facylitatorem, ukończył 4-letnie szkolenie psychoterapeutyczne w Analizie Bioenergetycznej Lowena afiliowane przez Florida Society for Bioenergetic Analysis w USA (obecnie w trakcie certyfikacji). W 2021 roku ukończył szkolenie w metodzie TRE® (uwalnianie stresów i traum poprzez drżenia w ciele). Jest absolwentem aktorstwa na Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu. Analiza Bioenergetyczna Lowena jest jego pasją. Poprzez swoje życie stara się pokazać, że ta metoda jest skuteczna i pozwala odzyskać kontakt z ciałem, a zatem i z życiem.

Marta Bury – Intibag – dorośli i dzieci

Do udziału w jej zajęciach zapraszamy dorosłych, ale też najmłodszych uczestników festiwalu.

Metoda pracy z objektami Intibag to seria zabaw i ćwiczeń z wykorzystaniem obiektów sensorycznych, których celem jest rozwijanie świadomości ciała, wzmacnianie więzi, a także konstruowanie pozytywnych emocji i postaw. Obiekty sensoryczne Intibag powstały po to, aby stymulować czucie głębokie. Są to najwcześniej rozwijające się układy sensoryczne, dzięki którym człowiek panuje nad swoim ciałem w przestrzeni i potrafi stwierdzić co się dzieje z jego ciałem. Daje to możliwość poczucia się pewnie i bezpiecznie. Korzyści z warsztatu to także m.in.: wyciszanie nadmiernie pobudzonego układu nerwowego, zmniejszenie lęku,

możliwość przeniesienia negatywnych emocji na obiekt sensoryczny i praca z trudnymi emocjami, jak gniew, zazdrość, agresja, a także bardziej fizycznie: wzmacnianie i aktywizacja mięśni posturalnych, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej

rozwijanie świadomości ciała, czy stymulowanie zmysłu równowagi.

Metodę opracowała Izabela Chlewińska a obiekty stworzył Tomasz Bergmann, a zajęcia poprowadzi Marta Bury – choreografka, tancerka, aktorka, socjolog. Stworzyła około pięćdziesiąt choreografii, głównie dla teatrów lalek, ale też teatrów dramatycznych i teatrów tańca. Autorka opracowanej przez siebie metody pracy z ciałem „Stawanie się przestrzenią”. Założycielka i choreograf Teatru o.de.la. Prezes Fundacji, propagującej taniec współczesny.

Aneta Zwierzyńska – taniec współczesny, capoeira, movement

Aneta jako specjalny gość festiwalu, poza zajęciami z capoeirą i movementem, poprowadzi dodatkowy warsztat z tańca współczesnego – to wspaniała wiadomość dla osób związanych z tańcem!

Aneta jest profesjonalna tancerką, nauczycielką capoeiry i choreografką. Na Uniwersytecie Antona Brucknera w Austrii uzyskała podwójny tytuł magistra, studiując badania nad ruchem i pedagogikę tańca. Szkoliła się i pracowała w Polsce, Austrii, Brazylii i Wielkiej Brytanii. Jej badania ruchowe prowadzone były w Brazylii , gdzie badała możliwość wymiany doświadczeń z tańca współczesnego i capoeiry. Występowała z różnymi zespołami I teatrami tanca w Europie i Brazylii, miedzy innymi; E33 Dance Company, Guarini Dance Company, Animal Radio, Sean Graham, Alter Dance, Theatre, Modrzejewska, Liz King, D.ID, Tanztheater Springschuh (Tanz Quartier) i Schauaacker Feat Cia, Theatre Avatar.

Aneta obecnie pracuje jako tancerka dla Beatrice Allegranti Dance Theatre oraz prowadzi regularne zajęcia i warsztaty z wymiany doswiadczen pomiedzy tańcem współczesnym  i capoeira. Aneta uczyla w Europie i Brazylii w: Centre Cultural Athens, Greenwich Dance, Teatr Avatar, Pineapple Studio, London Studio Center, Royal Dance Academy, The Place i Trip Space w Londynie. Została W Roku 2020 zostala również zaproszona do prowadzenia zajęć dla profesjonalnych tancerzy w  Rambert Dance. W 2016 roku Aneta byla glownym choreografem spektaklu Plonaca Wyspa otwierajacego ceremonie Wroclaw - Europejska Stolica Kultury. Przez wiele lat wspolpracowala z  Farid Herrera I Need of Movement.

Przetwarzamy dane osobowe w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka prywatności.

Zamknij